יאללה כדורגל

נסיעת כדורגל לספרד

אז החלטנו להפתיע את הילד ליום הולדת 16 .
מה עושים ?
מטיילים !

החלטנו לקחת את הילד לראות כדורגל , אבל איכותי ....
אז נסענו לברצלונה .
אבל אם אנחנו שם - לא נקפוץ למדריד?

הנסיעה הזאת היא לא שגרתית , כי חברות התעופה אוהבות שטסים וחוזרים מאותו שדה .
היינו צריכים לעשות סיבוב קטן - כדי לחסוך עלויות ...
טסנו בהלוך ב"אייר פראנס " - שהיה דיי צפוף ודחוס , וחזור בKLM - שהיה לא פחות ממצויין !

נחתנו בברצלונה , ויישר קיבלנו מאייר פראנס מייל שהם שכחו להעלות את המזוודות שלנו למטוס . לא נורא , הם הגיעו כמה שעות אחרינו .
המלון שבו היינו הוא Avenida Palace - שמאוד קרוב לכיכר קטלוניה , ולמטרו .
החדרים היו גדולים - וחלקם משופצים .
יש שם בחור ישראלי בצוות - שדיי שמח לעזור ולכוון .

לגבי טיולים בברצלונה , מכיוון שזמננו היה מאוד קצר - והיינו מכווני מטרה - לקחנו את האוטובוס תיירים .
הייתרון שלו - שהוא מסתובב בכל המקומות החשובים בעיר - עם הסברים באנגלית , ואפשר לרדת ולעלות בכל תחנה - כמה שרק רוצים .

אז נסענו לטייל , וירדנו במונז'ואיק (הר היהודים ) , עלינו ברכבל למצודה - וצפינו בחבר'ה מתאמנים בקליעה למטרה...

נסענו לאקווריום המקסים והמושקע של ברצלונה

וקינחנו ב פורט אולימפיקו (Port Olímpic) - היה דיי חם וראינו הרבה חבר'ה משחקים בחוף .

ועכשיו - למנה העיקרית ...
למשחק של ברצלונה מול מנשגלטבך .

ההגעה לאיצטדיון של ברצלונה , הקאמפ נואו , היא במטרו , יש כמה תחנות , ושווה להגיע שעה - שעה וחצי קודם, להסתובב  , לספוג את האווירה - ולראות את הקהל הססגוני .במקרה פגשנו את האוטובוס של הקבוצה היריבה ...

על המשחק עצמו - אין לי מה לספר - זה היה במעמד צד אחד - ובארסה ניצחה 4:0 .
ביציע - היו ישראלים רבים - והשפה העברית הייתה דיי נפוצה - כולל דיגלי ישראל , וצעיפים של קבוצות ישראליות בכל חור . נו , מילא ...
הדרך חזרה למלון - בשעה מאוד מאוחרת , הייתה דיי סיוט .
כשעה עמדנו בתור - רק כדי להכנס למטרו - שהיה מפוצץ , גם באוהדים גרמניים - שהיו דיי שיכורים .

אוכל בברצלונה :

יש את מסעדת מכבי הכשרה , עם אוכל דיי פשוט , ישראלי , ולא יותר מדיי יומרני , אבל טעים ולא יקר .
יש מסעדה טבעונית - בבעלות ישראלית - בשם "חומוס ברצלונה " היה שם נחמד , נעים וטעים .
יש גם פירוט של כל המקומות הכשרים בבית חב"ד .

יאללה - למדריד !

להגיע מברצלונה למדריד ברכב , זה סיפור דיי ארוך , וגם יקר , גם ברכבת - זה לוקח שלוש שעות .
היה לנו יותר זול לקחת טיסה פנימית של איבריה , והכי מהר ....
כחולה מטוסים - היה לי שם כמה הזדמניות לצלם מטוסים שלא תמיד ניתן לראותם בארץ...

המלון שבו היינו במדריד היה על הרחוב הראשי Gran Via  - ממש קרוב לפריימרק , לכיכר פלאסה דה אספניה  , ולמטרו .
עקרונית - זה היה מלון ספא , אבל ממש לא באנו לבלות בו ...
לא ממש הספקנו לטייל - מלבד טיול רגלי קצר בסביבות המלון , לכיכרות ולחניות .

נסענו לקראת ערב לאיצטדיון של ריאל מדריד -סנטיאגו ברנבאו , במטרו , שבו גם פגשנו ישראלים רבים .
שוב - הסתובבנו מסביב לאיצטדיון - לספוג את הקולות ולהכנס לאווירה .

היינו במקומות ממש טובים - והאיצטדיון מחומם (כן עם תנורי ספירלה ענקיים ) - ובאופן כללי - הוא היה הרבה יותר נוח מהאיצטדיון בבצלונה ...

המשחק עצמו( מול דורטמונד) היה מותח - והסתיים בתוצאה 2:2 - עם שער ממש קרוב לסוף המשחק .
היציאה מהאיצטדיון - והגישה למטרו היו מאוד נוחים  - וצ'יק צ'אק - היינו במלון ...
הלכנו לראות את ברצלונה בלילה - שכבר התכוננה לחג המולד ...

ביום האחרון -ניצלנו את השעות שנותרו לנו , לקניות בפריימרק הענק .

יש בעיה רצינית של אוכל כשר במדריד . יש אולי מסעדה אחת כשרה - ורחוקה מהמרכז (לא דגמנו אותה - אז לא יודע מה יש שם ) . בדיוק בשביל זה - ניכנסים לנוהל מנה חמה וקבנוסים .
אפילו פלפל מעוז - שדיי בנינו עליו , ניסגר ......